Çiseli Şelalesi

Ordu – Aybastı: Perşembe Yaylası ve Çiseli Şelalesi Gezi Notları

Selamlar..

#perşembeyaylası #çiselişelalesi

Karedeniz turumuzun Ordu Aybastı Perşembe Yaylası ve Çiseli Şelalesi rotamızdan bahsetmek istiyorum.

Geceyi Ordu Fatsa da geçirmiştik, sabahın erken saatlerinde yola koyulduk, dere şelale gören masum Ankaralılar olarak her gördüğümüz müsait yerde Perşembe yaylası yolu üzerinde olan dere de yüzdük ayaklarımızı soktuk çay içtik, bu şekilde yaklaşık varışımız 7-8 saat sürdü, Perşembe yaylasına ikindi saatlerinde vardık.

Cumartesine denk geldiğimiz için bi hayli kalabalıktı, Gözümüze herkesin arabasıyla gittiği yüksek bir tepe ilişti, sürüye bizde katılalım dedik, meşhur menderesleri en iyi görebileceğiniz nokta burası, tabi ki bizim gözümüz nereye kamp kuracağız:) yüksek rakım olduğu için fazla ağaç yok olanlarda herhangi bir işletmenin sınırları içinde, Mendereslerin olduğu yerlere arabların indiğini gördük ama kamp kurabileceğimiz gölgelik bir alan yoktu, geri dönüp perşembe yaylasının hemen girişinde bulunan çarşıda bir kahvehane bulup oturduk, gece kalacak müsait yer olmadığını görünce çay içip yolumuza devam edelim dedik, yolda çiseli şelalesinin tabelasını gördük ama km felan yazmıyordu yan masada oturan arkadaşlara sorduğumuzda hemen şu tepenin ardı dediklerinde gözbebeklerimiz büyüdü içimize bir umut doğdu yine, çayları yarım bırakıp son gaz vardık, yaylaya 3-5 km bile yok.

Yine ağaç yok, olsun her güzelin bir kusuru vardır dedik kabul ettik ortam muhteşem ama kalabalık, heryer öbek öbek insan, her grubu tek tek göz hapsine aldık kampçı var mı gece kaç kişi kalacak diye, hepsi günü birlikçi piknikçiler, gece burası bizim dedik yer olmadığından yol üstünde pusuya yattık, gözümüze kestirdiğimiz yerde ki aileye odaklandık onlar kalkar kalkmaz yerimizi aldık..

Bu kadar insanın giderken bırakacakları çöpü pisliği hayal etmeye başladım, Ankara da hep öyle olurdu, akşama doğru kimse kalmadı etrafı kolacan edelim yemek artığı varsa uzağa götürelim çöp varsa yakabileceklerimizi toplayalım dedik ama YOK, evet YOK biraz önce gitsinler diye gözlerinin içine baktığım insanları arkalarından koşup yakalayıp sarılmak geldi içimden, bütün ateşlere su dökülüp söndürülmüş bir tane bile çöp yok hayretle takdir ettim.. Rüzgarla uçuşan bir kaç tane peçeteden başka hiçbirşey yoktu sadece Gelene lazım olur diyerek bırakılan odunlar, kim bıraktıysa bol bol geçmişlerine dua ettik:)

Daha gün batmadı ne yapacaz? tabi ki şortları giyinip patikadan inerek kendimizi şelalenin buz gibi sularına bıraktık, olayı biraz abarttık güle oynaya indiğimiz patikayı titreye titreye çıktık, gitmeden önce yaktığımız ateşe sarılmak istedim o kadar üşüdüm, dikkat edin ateşinizi yakın öyle gidin döndüğünüzde sizi bekleyen bir ateşiniz olsun:)

Kamçının milli yemeğini melemen yedikten sonra geceye doğru kalan çayımızı bitirip uyku moduna geçtik, gündüz çok sıcaktı geceyi ince pikelerle geçiriz dedik sırasıyla, pike, içlik giyip pike olmadı, bataniye yine olmadı, en son -15 uyku tulumuyla uyuduk gece o kadar soğudu hava.
Sabah -15 tulumun içinde sucuk gibi uyandık sıcaktan havele geçirecek derece diyim abartarak:) Uyanır uyanmaz yine kendimizi şelalenin buz gibi sularına bıraktık.

Olaya gelelim.

1- Hertürlü ihtiyacınızı Yaylada tedarik edebilirsiniz Bakkal, kasap v.s herşey var.
2- Suyunuzu Çeşmelerden tedarik edebilirsiniz yayla daki, Çiseli şelalesine ise şelaleye inen patikada ufak bir göze var suyu içile bilir temiz..
3- Çiseli Şelalesinde Araçla kamp yapacaklar; gölgelik alan yok, çadır kuracak arkadaşlar etrafda biraz uzak kalacaksınız şelaleye ama gölgelikler yerler var ama bana sorarsanız sabah erken kalkacak gibi şelanin hemen üstünde ki yerde kamp kurun daha keyifli olur.
4- Yüksek Rakım olduğu için sıcaklık farkı çok fazla 1 Temmuz da kamp yapmıştık gece donduk, tedarikli olun.

Bu kadar.. Devam edecek ?